• Home
  • Блог
  • Стрес тест: 3 лесни трика за намаляване на напрежението преди изпит

Стрес тест: 3 лесни трика за намаляване на напрежението преди изпит

Сподели, харесай или ни последвай

Няма да повярвате на тези три лесни трика, с които лесно да намалите напрежението преди изпит.  Следните хитри решения гарантирано намалят нивата на стреса преди проверка на знанията.

Независимо дали за шофьорския изпит или за изпит в университета, или дори преди тежкото класно по математика, много обучаеми изпитват напрежение и тревожност. Причините за това са най-разнообразни: от силно разпознаване на авторитети и хора с титли (например, „професор” в университета,  „държавен инспектор”) през емоционална несигурност, склонност да критикуваме собственото си поведение или най-обикновено недоспиване.  Важното е да не се поддаваме на притеснението, а да му приложим спешна мярка за бърза разтуха.

Първо правило: дъвчете дъвка преди изпита

По време на стресова ситуация, за каквато доста от курсистите припознават изпитите пред държавните инспектори, телата ни ангажират чисто физиологични реакции.  Увеличава се производството на кортизол, с което стресовите хормони си приготвят коктейл от емоции. Един от начините за спиране на производството на кортизол и заместването му с производство на хормон на щастието е …дъвченето на дъвка. Точно така, дъвченето на дъвка понижава стреса, подобрява концентрацията и намалява нивата на кортизол. Според Американският институт за изледване на стреса това е отличен метод, и нормално – все пак дъвченето дори имитира дъвчене по време на хранене, което за значителна част от хората не е неприятен процес, а точно обратното. Изледователите посочват, че дори древните гърци дъвчели дъвка от смолите на мастиковото дърво като средство за облекчаване на умората и на различни стомашни оплаквания.

Правило второ: вземете си лакомство

Според проучване на Университета на Синсинати хапването на малко лакомство или изпиването на напитка със захарно съдържание може да понижи напрежението. Например , изборът на парче черен шоколад,  чаша зелен чай, шепа ядки или сушени боровинки  биха били добра опция да укротим притеснението в стомаха. Някой храни действат като естествени бустери на „щастливите хормони” и в критичен момент, в малко количество и еднократно могат да дадат тласък на спокойното ви и щастливо отношение към ситуацията.

Правило трето:  ароматите помагат

Всъщност мирисът оказва въздействие върху тялото и върху нервната система. Определени аромати могат да предизвикат конкретно поведение или нагласи. Малко известен факт е, че ароматът на прясно изпечен хляб влияе върху желанието ни за покупки, ето защо големите вериги хипермаркети поставят пекарните си близо до началото на магазина като се грижат винаги да има прясно изпечени хлебчета – просто техният аромат ни карат да  купуваме повече съвсем несъзнателно. И ако това няма особено общо с шофьорския курс, то е важно да знаем, че ароматите на лимон, ванилия, лавандула, жасмин и момина сълза действат тонизиращо и отпускащо. Различни научни изследвания посочват, че маслата с тези аромати влияят добре върху безпокойството. Така че нищо не пречи да си подсигурите любим аромат срещу тревожни мисли. Капка етерично масло би могло да „излъже” надигащата се тревожност и да подтикне към позитивна нагласа.

Сподели, харесай или ни последвай

Leave A Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Copyrights © 2020 FluentThemes.Com. All Rights Reserved

-->